woensdag 27 mei 2015

Core Mechanic,



Fractals/Recursie
We moesten een core-mechanic bedenken die nog niet wordt gebruikt/ origineel is van een wiskundig principe. Ik heb hiervoor Fractals/Recursie gekozen. Dit is, simpel gezegt, een herhaling van patronen (zie afbeelding 1).

Mijn spel zou dit gebruiken in zijn levels, hierbij denk ik aan een puzzel app. Je moet elke keer bij de uitgang komen door middel van jouw fractals er zo naar te leiden. Elk level is weer net een andere Fractal met een andere berekening er in, waardoor elk level moeilijker kan worden. Ook heb je per level een maximaal aantal "kliks". Met deze "kliks" word de Fractal verlengt. Je moet het level dan bijvoorbeeld halen binnen 5 kliks, anders ben je game-over en moet je het opnieuw proberen.

(zie afbeelding 2) Bij klik één split de figuur. Bij klik 2 splitten beide uiteindes. Bij klik 3 splitten alle uiteindes weer. En zo gaat het maar verder, totdat je de uitgang hebt bereikt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten